مجسمه برای تالار

مجسمه برای تالار

مجسمه فایبرگلاس

مجسمه برای تالار

مجسمه برای تالار فایبرگلاس اقدامی هوشمندانه جهت زیباسازی یک تالار پذیرایی به شمار می رود. از گذشته تاکنون استفاده از مجسمه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در خانواده های اشرافی و سلطنتی رایج است. این مجسمه ها اغلب یادآور یک سمبل و نشانه خاص هستند و ظاهری شکیل و فاخر دارند. استفاده از مجسمه در کنار سایر المان های تزئینی دکوراسیون باغ تالار شما را دگرگون خواهد کرد.

اهمیت استفاده از مجسمه در تالار

بدون شک برای شما هم پیش آمده که با دیدن یک مجسمه سنگی از شخصیت های افسانه ای حال و هوای تازه ای پیدا می کنید. این مجسمه تا مدت ها در ذهن شما نقش بسته و ماندگار می شود. استفاده از مجسمه های دکوری در فضای تالار می تواند شکوه و زیبایی آن را دوچندان کند. این عنصر تزئینی فضای خوبی برای عکسبرداری و فیلمبرداری مهمانان فراهم می کند.

علاوه بر این ها مجسمه های دکوری و شکیل می توانند موجب افزایش اعتبار تالار پذیرایی شده و قیمت رزرو آن را نیز افزایش دهند. به طور معمول از مجسمه های تالاری در ورودی درب تالار استفاده می شود. در صورتی که فضای کافی برای استقرار مجسمه در دکوراسیون داخلی نیز داشته باشید، استفاده از مجسمه جلوه داخلی تالار را نیز دگرگون خواهد کرد.

اساساً مجسمه های دکوری هویت بخش هستند. به خصوص مجسمه های که با سبک رئال و واقع گرایانه ساخته می شوند، بیشتر در ذهن مخاطب به جای می مانند. امکان ندارد کسی به راحتی از این دست مجسمه ها عبور کرده و به ان توجه نکند. یک مجسمه زیبا و شکیل می تواند به سمبل باغ تالار شما تبدیل شده و اعتبار خاصی به محیط ببخشد.

انواع مجسمه برای تالار

تنوع بی نظیری در تولید مجسمه برای تالار و باغ وجود دارد. در قدم اول بهتر است محیط و فضای استقرار مجسمه را تعیین کنید. سپس از میان انواع مجسمه های دکوری گزینه مورد نیاز را انتخاب کنید. بسیار حائز اهمیت که پیش از خرید مجسمه نسب به محیط استقرار آن در محیط داخلی و یا خارجی تصمیم بگیرید. چرا که کیفیت ساخت مجسمه های خارجی با نمونه های داخلی از لحاظ میزان مقاومت و متریال انتخابی متفاوت است. سپس با انواع مجسمه های تالار آشنا شوید.

مجسمه های فایبرگلاس تالار

دسته دیگری از مجسمه های تالار به کمک متریال رزین ساخته می شوند. از آنجایی که رزین قابلیت رنگ پذیری دارد، می توان رنگ آن ها را در تناسب با سایر المان های تزئینی انتخاب کرد. استفاده از مجسمه های رزینی در فضای داخلی تالار و یا محیط خارجی باغ رایج است.

متریال رزین قابلیت فرم پذیری بالایی دارد. همچنین در برابر شرایط محیطی نامساعد مقاوم و با دوام است. از این رو یم تواند شکل ظاهری خود را در طول کارکردهای طولانی مدت نیز حفظ کند. شما می توانید انواع نقوش سنتی و شمایل انسان یا پرندگاه را در مجسمه های رزینی پیدا کنید.

مجسمه های سنگی

یکی از محبوب ترین انواع مجسمه های دکوراتیو مجسمه های سنگی ساخته شده از مرمر است. این دسته از مجسمه ها عموماً به سبک رئال و با الگوگیری از شخصیت های افسانه ای ساخته می شود. شکل و ظاهر آن ها تنها در ترکیب با دکوراسیون کلاسیک زیبا به نظر می رسد. اساساً مجسمه های سنگی در ترکیب با عناصر کلاسیک و رومی جلوه زیبایی از خود به نمایش می گذارند.

استفاده از این مجسمه ها چه در دکوراسیون داخلی تالار و چه درمحیط بیرونی موجب بهبود جلوه بصری می شود. مقاومت این مجسمه ها در برابر شرایط محیطی نامساعد نفوذ رطوبت بسیار بالاست. از این رو شما می توانید از مجسمه های مرمری در کنار درب اصلی باغ تالار نیز استفاده کنید. استفاده از این عنصر در سر درب ورودی به افزایش حس دعوت کنندگی کمک شایانی می کند.

مجسمه های سیمانی

استفاده از متریال سیمان در ساخت مجسمه های دکوراتیو به طرز قابل توجهی قیمت آن را کاهش داده است. برخلاف مجسمه های سنگی و مرمری که از قیمت تمام شده بسیار بالایی برخوردارند، مجسمه های سیمانی با قیمت بسیار کمی به فروش می رسند.

استفاده از این دسته مجسمه های تزئینی در فضای خارجی تالار رایج است. از آنجایی که مقاومت سیمان در برابر شرایط محیطی نامطلوب بالاست، قرارگیری این قبیل مجسمه های در فضای باز مشکل ساز نخواهد بود. اما متأسفانه متریال سیمان در برابر ضربه و خط و خش آسیب پذیر است. لذا توصیه می شود مجسمه های سیمانی را دور از دسترس مهمانان قرار دهید.

ترکیب مجسمه و آبنما

برای ایجاد دکوراسیونی زیبا و تأثیرگذار می توانید از ترکیب مجسمه های دکوراتیو و آبنما استفاده کنید. از آنجایی که محیط تالار برای برگزاری عروسی و یا مهمانی های مجلل انتخاب می شود، استفاده از این ترکیب هماهنگ و زیبا می تواند فضای مهمانی را اشرافی تر کند.

بهتر است این قبیل مجسمه ها را در دکوراسیون خارجی باغ و تالار خود به کار ببرید. در عمل اینکار یک فضای دوستانه ایجاد کرده و به مهمانان اجازه خلوت و صحبت می دهد. استفاده از این عنصر در فضای داخلی ب محدودیت های فراوانی روبرو است و به فضای گسترده و وسیع نیاز دارد. در صورتی که فضای کافی و تجهیزات مناسب برای نصب و حضور آبنما داشته باشید، این عنصر به نقطه قوت تالار شما تبدیل خواهد شد.

سخن پایانی

استفاده از مجسمه در تالار موجب افزایش شکوه و جلال آن می شود. برای سفارش و خرید مجسمه ویلایی و تالاری می توانید از تنوع گسترده ای که در ساخت و تولید این قبیل مجسمه ها وجود دارد استفاده کنید. در هرحال توصیه می شود تعادل میان متریال مجسمه و دکوراسیون حاکم بر فضا را رعایت کنید. با اینکار می توانید یک جلوه فاخر و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.