مجسمه برای باغ

مجسمه برای باغ

مجسمه سازان فرزام

مجسمه باغی

مجسمه برای باغ

مجسمه برای باغ فایبرگلاس تکنیکی موثر در جهت زیباسازی و تزئین دکوراسیون باغ تالار به شمار می رود. از گذشته تاکنون این روش برای ایجاد دکوراسیونی شکیل و لوکس به کار رفته و ابهت خاصی به فضای باغ می بخشد. تفاوتی ندارد از چه میزان بودجه ای برخوردارید. چرا که مجسمه های باغی در قیمت های مختلف تولید می شوند. شما می توانید با خرید انواع مجسمه های باغی دکوراسیون مخصوص به خود را ایجاد کنید.

اهمیت استفاده از مجسمه باغی فایبرگلاس

فضای یک باغ بدون داشتن المان های تزئینی همچون مجسمه، فواره و آلاچیق عملکرد چندگانه خود را از دست می دهد. چرا که به یک محیط سرسبز بکر بدون عناصر زیبایی بخش تبدیل می شود. این در حالیست که حضور المان های دکوراتیو می تواند زیبایی باغ را دوچندان کرده و به آن جلوه خاصی ببخشد.

استفاده از مجسمه باغی در تناسب با نمای کلی باغ و یا خانه باغ در خلق یک عمارت زیبا و با شکوه موثر است. مجسمه باغی می تواند بازتاب دهنده سلیقه و خلاقیت شما در ایجاد دکوراسیون خارجی باشد. این دسته از المان ها به فضای باغ شما هویت بخشیده و آن را از سایر محیط های سرسبز متمایز می سازد.

دکور باغ

اغلب صاحبین باغ از این فضا برای برگذاری جشن ها، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی استفاده می کنند. حضور مجسمه باغی باعث می شود تا فضای خوبی برای عکسبرداری و یا فیلمبرداری فراهم شود. این المان تزئینی با هیبت بزرگ خود به خوبی در ذهن بیننده ثبت شده و به یادگار می ماند.

انواع مجسمه باغی

برای خرید مجسمه ویلایی و باغی تنوع بی نظیر پیش روی شماست. انواع مختلف مجسمه های دکوری به کمک متریال های مختلف ساخته می شوند. استفاده از متریال های ارزان قیمت موجب کاهش قیمت تمام شده و استفاده از متریال های لوکس و لاکچری موجب افزایش قیمت مجسمه باغی می شود. بر همین اساس شما می توانید با بودجه های مختلف اقدام به خرید مجسمه باغی کنید.

انواع مختلف مجسمه های دکوری که برای زیباسازی دکوراسیون خارجی به کار می روند، از متریال رزین، مرمر، پلی استر، فایبرگلاس چوب و یا سفال ساخته می شوند. هر یک از این مجسمه ها کارکرد مخصوص به خود را داشته و مناسب یک دکوراسیون مشخص است.

مجسمه های مرمری

یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین متریال ها در ساخت مجسمه های باغی، سنگ های شکیل مرمر است. استفاده از مجسمه های مرمری در دکوراسیون باغ تالار، به طرز قابل توجهی جلوه بیرونی آن را تغییر می دهد. می توان انتظار داشت این دسته از مجسمه ها جلوه ای فاخر و با شکوه در باغ ایجاد کرده و ارزش باغ را نیز افزایش دهند.

مجسمه های مرمری قابل استفاده در اقلیم های مختلف است. این متریال مقاوم می تواند در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد نیز شکل و ظاهر زیبا و شکیل خود را حفظ کند. اگرچه قیمت مجسمه های سنگی و مرمری نسبت به سایر مجسمه های دکوراتیو بیشتر است؛ اما خوشبختانه دوام و ماندگاری آن ها نیز به مراتب بالاتر است.

مجسمه ها مرمری با الگوگیری از شخصیت های مختلف افسانه ای همچون پری، اجنه و یا شخصیت های عرفانی ساخته می شوند. استفاده از این نوع مجسمه ها منوط به استفاده از نمای کلاسیک می باشد. در واقع مجسمه های کلاسیک مرمری تنها در صورتی شکوه و جلال خود را به نمایش می گذارند که در ترکیب با نمای کلاسیک و رومی به کار بروند.

مجسمه های سفالینه

مجسمه سفالی دسته دیگری از مجسمه های باغی محبوب است که از جنس سفال ساخته شده و در باغ های مدرن و یا روستایی به کار می رود. این دسته از مجسمه ها در رنگ قهوه ای سفالی تولید می شوند. شکل خاص و رنگ و لعاب زیبای آنان می تواند به دکوراسیون فضای باغ روح و زیبایی خاصی ببخشد.

مجسمه های باغی سفالین در مقایسه با مجسمه های مرمری از قیمت پایین تری برخوردارند. از این رو خرید و فروش آن برای عموم افراد مقدور است. به خاطر داشته باشید برای استفاده از این مجسمه ها لازم است از المان های مدرن دیگر نیز بهره ببرید تا یک ترکیب زیبا و هماهنگ بسازید.

برای مثال می توانید از عناصر سبز در ترکیب با سفال استفاده کنید. رنگ سبز طبیعت در کنار رنگ قرمز سفال، ترکیبی زیبا و چشم نواز ایجاد می کند. همچنین می توانید از این نوع مجسمه ها به عنوان گلدان نیز استفاده کنید و آن را در کنار حوض و فواره به کار ببرید.

مجسمه باغی سیمانی

استفاده از متریال سیمان در ساخت مجسمه باغی موجب افزایش ماندگاری آن و همچنین کاهش قیمت آن شده است. این متریال می تواند در برابر شرایط هوایی مختلف مقاومت کرده و شکل ظاهری خود را حفظ کند.

برخلاف مجسمه های مرمری، مجسمه های سیمانی دارای تنوع چشمگیری هستند. فروشنده مجسمه دکوری اغلب اشکال متنوعی از این نوع مجسمه را به فروش می رساند. شما می توانید در تناسب با بودجه خود از مجسمه سیمانی در ابعاد مختلف استفاده کنید.

مجسمه های رزینی

از دیگر محبوب ترین مجسمه های باغی می توان به مجسمه های رزینی اشاره نمود. این دسته از مجسمه می توانند در نقاط مختلف باغ جای گرفته و محیط پیرامون آن را تحت تأثیر خود قرار دهند. مجسمه های رزینی سنتی مشابه مجسمه های مرمری با الگوگیری از شخصیت ها افسانه ای ساخته می شوند.

شما می توانید برای ایجاد جلوه بهتر از ترکیب مجسمه رزینی با حوض و فواره استفاده کنید. در عمل اینکار موجب بهبود دکوراسیون باغ تالار شده و جلوه ای باشکوه و خاص ایجاد می کند. خوشبختانه مقاومت متریال رزین نیز در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد بسیار بالاست.

مجسمه باغی چوبی

استفاده از مجسمه های چوبی در فضای داخلی رایج تر است. اما امروزه از این دسته از مجسمه های دکوراتیو در فضای باغ نیز استفاده می شود. مجسمه های چوبی در ابعاد کوچک تولید شده و به هنر منبت کاری مزین می شوند تا جلوه ای زیبا و خاص ایجاد کنند. چوب به کاررفته در این مجسمه ها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است و می تواند تا مدت ها زیبایی ظاهری خود را حفظ کند.

سبک های رایج در ساخت مجسمه باغی

در گذشته مجسمه های باغی در اشکال سنتی و با الگوگیری از شخصیت های افسانه ای ساخته می شد. اما امروزه سبک های جدیدتری وارد حوزه ساخت مجسمه باغی شده است. این سبک ها که با عنوان سبک مدرن شناخته می شوند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

اما هنوز هم فروش مجسمه باغی سنتی به قوت قبل ادامه دارد. چرا که بسیاری از باغداران به استفاده از مجسمه های باشکوه سنتی تمایل دارند. با مقایسه سبک مدرن و سنتی به تصویر درستی از مجسمه های باغی سنتی و مدرن می رسید.

مجسمه های سنتی به طور معمول از متریال سنگی ساخته می شوند. این دسته از مجسمه ها یادآور اساطیر و اسطوره های افسانه ای هستند. به طور حتم شما نیز مجسمه فرشته و یا پری های مرمری را دیده اید. مجسمه های باغی سنتی در ترکیب با نمای کلاسیک بیشترین جلوه خود را به نمایش می گذارند.

این در حالیست که مجسمه های مدرن از اشکال مختلف حیوانی و یا انسانی ساخته شده و در فرم های منحنی و یا ساده ساخته می شوند. اساساً هیچ محدودیتی در ساخت مجسمه های مدرن وجود ندارد. از این رو شما می توانید از میان تنوع گسترده ای که در ساخت مجسمه های مدرن وجود دارد، گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مجسمه های باغی مدرن بیشتر از متریال فایبرگلاس، رزین و پلی استر ساخته می شوند. تکنولوژی ساخت این دسته از مجسمه های ویلایی و باغی بسیار پیشرفته است و می تواند از پس ساخت فرم های منحنی و آزاد نیز بربیاید.

سخن پایانی

استفاده از مجسمه باغی فایبرگلاس در دکوراسیون خارجی باغ، موجب بهبود جلوه بصری آن می شود. مجسمه و سایر المان های دکوری هویت بخش هستند و می توانند سمبل باغ شما شوند. این دسته از المان های تزئینی در مدل های مختلف و به کمک متریال های متنوع ساخته می شوند. شما می توانید پس از تعیین بودجه خود، متریال و سبک مجسمه را انتخاب کرده و در نهایت اقدام به خرید مجسمه فایبرگلاس برای باغ کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.